Google+
BREMSER

BREMSER: GENERALT

BREMSEVÆSKE:

BREMSEVÆSKE BØR UDSKIFTES CA HVER 2ÅR DA DETTE MISTER SIT HØJE KOGEPUNKT

VED SAMMEN BLANDING AF UDEFRA KOMMENDE KONDENS,ELLER EFTER FABRIKANTENS

FORESKRIFT.

 

BREMSESKIVER:

1:BREMSESKIVER BØR UDSKIFTES HVIS DISSE IKKE KAN OVERHOLDE MINDSTE TYKKELSE

2:ELLER BREMSEPEDAL VIBRERER UNDER BREMSNING, KAN DISSE VÆRE SKÆVE

3:BREMSESKIVEN HAR RUST PLETTER PÅ BREMSEFLADEN

 

BREMSEKLODSER:

1 BREMSEKLODSER BØR UDSKIFTES HVIS DISSE IKKE KAN HOLDE TIL NÆSTE OLIESKIFT

2:INDIKATOR FÅR LAMPEN TIL AT LYSE PÅ INSTRUMENTBRÆTTET

3. BREMSEKLODSERNE LYDER METALISK UDEN AT VÆRE NEDSLIDT (FOR MEGET METAL

    I BREMSEKLODSEN

4: BREMSEKLODSER BØR ÅRLIGT AFMONTERET OG OPSMØRES FOR KORREKT FUNKTION

 

BREMSETROMLE:

1: BREMSETROMLER BØR UDSKIFTES PARVIS HVIS DISSE ER BLEVET OVER MÅL

    (STØRRE END TILLADT)

2:BREMSETROMLE HAR REVNER ELLER SPOR FRA BREMSEBAKKERNE (IKKE JÆVN FLADE)

 

BREMSEBAKKER:

1.BREMSEBAKKER BØR UDSKIFTES NÅR DISSE ,IKKE KAN HOLDE TIL NÆSTE SERVICE

2: BREMSEBAKKE BELÆGNING BØR KONTROLLERES CA HVER 2 GANG IFORHOLD TIL

    BREMSEKLODSER DA BAGHJULENE IKKE BREMSER MERE END CA 20% VED 

    OPBREMSNING AF BILEN

 

BREMSEKALIPER:

1:BREMSEKALIPER BØR VED BREMSESKIFT KONTROLLERES FOR RUST PÅ STEMPEL

2:MANCHETTER UDSKIFTES HVIS DEFEKTE

3:STYREBØSNINGER KONTROLLERES FOR NEM VANDRING OG OPSMØRES

4:TILBAGE TRYKKES FOR KONTROL AF FUNKTION

5: KONTROL FOR BREMSE VÆSKE SPILD

 

HJULCYLINDER:

1: HJULCYLINDRE BØR KONTROLLERES VED TRYK PÅ BEGGE SIDER,FOR LET VANDRING

2: HJULCYLINDRES MANCHETTER LØFTES OG SES EFTER FOR RUST PÅ STEMPLERNE

    ELLER BREMSE VÆSKE SPILD

 

BREMSESLANGER:

BREMSESLANGER BØR KONTROLLERES FOR BOBLER OG REVNER

 

BREMSERØR:

BREMSERØR KONTROLLERES FOR RUSTTÆRING OG BØR UDSKIFTES

TIL KOBBERRØR EFTERFØLGENDE,HVOR EFTER MONTERING BREMSEPEDALEN

TRYKKES KRAFTIGT I BUND OG SAMTIDIG SES EFTER FOR TÆTHED.

 

HOVEDCYLINDER:

HOVEDCYLINDEREN ER OPDELT I 2 KREDSE,SOM BEVIRKER AT HVIS BREMSESYSTEMET

BLIVER UTÆT,SÅ DU STADIG KAN BREMSE,HOVEDCYLINDEREN KONTROLLERES

VED AT HOLDE TRYK PÅ SYSTEMET OG AT PEDALEN IKKE LANGSOMT GÅR I BUND

 

ALB VENTIL:

ALB VENTILEN SIDDER OG JUSTERER TRYKKET TIL BREMSERNE I BAG

OG ER MONTERET MED EN ARM NED PÅ BAGAKSLEN, SÅ ALT EFTER BELÆSNING

LADER MERE VÆSKE PASSERE.

KONTROLLER ARMEN VED AT BREMSE OG SE OM VENTILEN BEVÆGER SIG

 

RING PÅ 30737373